Sám ubránil rodinu před albánskými teroristami

15.09.2013 06:45

V dedine Tacevac v Kosove a Metioiochii už nie je nikto, kto by si pamätal na hrdinstvo Kostu Aleksiceiho a jeho manželky Ljubice, keď v lete roku 1999 sami ubránili dedinu od teroristov z UCK. Už tam nikto nežije. Kosta v to leto sám bránil dedinu pred teroristami z UCK, pričom mu manželka Ljubica prinášala strelivo. Až po presviedčaní polície a armády sa po niekoľkých dňoch, stiahli na záložné polohy, do dedinky Mala Satra, vzdialenej niekoľko kilometrov.

“Boli to ťažké časy, také že ťažších nebolo. Ljubica a ja sme nespali v dome, ale v neďalekom lese, kde som vykopal bunker. Rozhodli sme sa zostať za každú cenu, ale vedeli sme, že nás nesmú dostať živých. Jedného rána som zbadal, že dom a seno rodiny Saricovcov sú v plameňoch, a vedel som, že môj dom je nasledujúci. Schoval som sa za dubom a vedľa seba položil zbrojnicu, samopaly, pušky a granáty, a veľa streliva.Ljubici som povedal, že jej úlohou je len prinášať mi strelivo, a ozvať sa z času na čas, aby som vedel, že ešte stále žije. Keď začali kričiac postupovať k nám od domu Saricovcov, nechal som ich priblížiť sa mi na zhruba sto metrov a až potom som spustil paľbu, najprv zo zbrojnice, a potom, aby vyzeralo že nás je viacero, striedavo zo samopalu, karabíny a všetkého čo som mal. Tuhý boj trval viac ako dve hodiny …”

Kosti Aleksicovi sa v medzičase podarilo starou vojenskou rádio-stanicou oznámiť policajnej stanici v meste Kursumlija, že čelí útoku teroristov. Neskôr sa ukázalo, že mu to zachránilo život. Bežiac kilometre, policajti im prišli na pomoc, a zapojili sa do boja v poslednej chvíli. Za niekoľko minút bola teroristická jednotka zničená.